Reparaties

Niemand hoopt erop, maar helaas gebeurt het af en toe; uw camera, objectief of verrekijker gaat kapot. Foto Hans Keuzekamp staat natuurlijk graag voor u klaar om uw camera, of ander product, te repareren. Hiervoor kunt u de volgende stappen ondernemen.

Reparatie via de winkel

U komt met uw kapotte apparatuur en met de kassabon naar een van onze winkels. In de winkel nemen we samen met u de klacht door. We hopen er altijd op dat we het zelf kunnen maken, maar soms dient uw apparatuur toch opgestuurd te worden naar de erkend reparateur. Als dat moet gebeuren sturen we uw camera zo “kaal” mogelijk op, dus ontdaan van alle voor de reparatie niet relevante zaken. Wij dragen zorg voor reparatiebonnen, inpakken en vervoer. U ontvangt uiteraard een bewijs van afgifte.

U stuurt uw reparatie naar onze winkel

U hebt uw camera online besteld, of bent niet in de gelegenheid om naar de winkel te komen. U kunt dan altijd uw apparatuur opsturen. Doe dit naar: 

Foto Hans Keuzekamp
Oude Vismarkt 20
8011 TB ZWOLLE

U verpakt uw camera met voldoende beschermingsmateriaal in een stevige doos. Vergeet niet uw kassabon mee te sturen, ook al is de garantietermijn verstreken. Stuur alleen de relevante zaken op, verder bij voorkeur zo “kaal” mogelijk. Dan is de kans op verlies van uw spullen ook gelijk een stuk kleiner. U kunt hier een reparatieformulier downloaden waarop u aan kunt geven om welk type camera het gaat, wat u allemaal hebt opgestuurd en wat het op te lossen probleem is. 

Download hier het reparatieformulier 

In eerste instantie betaalt u zelf de verzendkosten. Op het moment dat uw apparatuur retour wordt gezonden worden deze vergoed.

Het reparatieproces

Uw apparatuur bevindt zich nu in de winkel. Vanaf hier verzorgt Foto Hans Keuzekamp de verdere afhandeling. Uw apparatuur wordt uitsluitend verzonden naar de door de merken gecertificeerde servicecentra. Uw apparatuur wordt zo spoedig mogelijk doorgestuurd. Uiteraard wordt alles zeer zorgvuldig ingepakt en in ruime, stevige dozen verzonden. Vervolgens komt het binnen bij het reparatiecentrum. Het kan zijn dat er enkele wachtenden voor u zijn. Als uw apparatuur aan de beurt is bekijkt de technicus de reparatiebon en gaat op zoek naar de aanleiding. Mocht blijken dat het defect is onstaan door oorzaken die buiten de garantievoorwaarden vallen ontvangt u via ons een prijsopgave. Hierop krijgt u drie opties:

  • Akkoord. De repartie wordt uitgevoerd en u bent op de hoogte van de kosten
  • Ongerepareerd retour. U bent niet akkoord met de prijsopgave, maar wil wel uw apparatuur terug in huis. Doorgaans worden er dan onderzoekskosten (maximaal € 79,00) in rekening gebracht. Na het betalen van de onderzoekskosten krijgt u dan uw apparatuur weer mee – of thuisgestuurd.
  • Afstand. De apparatuur is total loss. Het is onlogisch om de apparatuur ongerepareerd retour te laten komen. Doorgaans zijn er dan geen kosten aan verbonden, in een enkel geval worden de onderzoeksosten berekend.

Nadat de reparatie is afgesloten wordt deze zo spoedig mogelijk naar ons verzonden. Hier sturen we het of naar u door, met vergoeding van eventuele verzendkosten, of we nemen contact met u op dat uw apparatuur weer in huis.

De reparatie zit erop. De meeste merken bieden een garantietermijn van zo’n drie maanden op de uitgevoerde werkzaamheden. In totaal kan een reparatieproces zo’n vier tot zes weken duren.

Copyright © 2018 Verrekijkeraanbod.nl